TEL: 09125239609
لوگوی تاپ لاینر

تاثیر آلودگی روان کننده بلبرینگ سوزنی بر عملکرد نیدل برینگ ها

دلیل اصلی عدم موفقیت نیدل برینگ به دلیل آلودگی روان کننده ها از ذرات است. از نظر چشم غیر مسلح ، یک نمونه روان کننده ممکن است تمیز به نظر برسد ، اما در واقع ، حاوی آلاینده های ریز ایجاد کننده سایش ، از جمله خاک ، گرد و غبار ، شن و ماسه ، خرده های فلز و سایر عناصر است. آلاینده ها می توانند به بلبرینگ ها آسیب برسانند ، بنابراین آنها را زودرس می پوشند. بعلاوه ، هنگامی که نیدل برینگ آسیب دید ، شرایط معمولاً برگشت ناپذیر است و هیچگونه نگهداری ، به جز تعویض ، نمی تواند یاتاقان را به حالت اولیه خود برگرداند.

شکل 2. دلایل اصلی خرابی بلبرینگ سوزنی. با مجوز از Fluke Corporation شکل 2. دلایل اصلی خرابی بلبرینگ سوزنی. با مجوز از Fluke Corporation شکل 2. دلایل اصلی خرابی بلبرینگ سوزنی. با احترام از شرکت Fluke

ذرات را می توان به روش های بی شماری از جمله در طول تولید روغن وارد کرد. مقدار بقایای موجود در روغن یا گریس تازه تولید شده می تواند به اندازه ضریب 1000 متفاوت باشد. مقادیر زیاد می تواند حتی مقادیر بیشتری را نیز در بر داشته باشد. ذرات همچنین می توانند در هنگام نگهداری یا تعویض ، یا به دلیل سایش ، خستگی ، پیری و عدم تعادل ناشی از نشت ، مهر و موم فرسوده و سایر نقض ها وارد شوند.

چهار روش اصلی برای جلوگیری از آلودگی گریس نیدل برینگ عبارتند از:

مواد روان کننده بلبرینگ سوزنی را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. اطلاعات مربوط به محصول باید از جمله مشخصات به راحتی در دسترس باشد. بسته به کاربرد ، شواهد باید نشان دهد که استانداردهایی مانند IEC ، ASTM ، ISO یا DIN به روز هستند.
مواد روان کننده را در داخل خانه نگهداری کرده و آنها را از گرما و سایر منابع احتمالی آلودگی دور نگه دارید. درامز افقی بگذارید. استفاده از روان کننده را براساس تاریخ خرید انتخاب کنید ، یعنی قدیمی ترین تا جدیدترین.
تجهیزات را برای عدم تعادل ، عدم انطباق و سایر شرایط آزمایش کنید. برای جلوگیری از سایش از تجزیه و تحلیل ارتعاشات ، ترموگرافی و سایر روش های نگهداری فعال استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که روان کننده تمیز است. هنگام تعویض گریس یا روغن ، تجهیزات نیز باید تمیز باشند.

TEL : 09125239609
Email: info [at] toplinear [dot] com
طراحی و سئو توسط:
نانوتجارت

© Copy right 2024 | All ights Reserved | Toplinear Corporation